piątek, 27 maja 2016

Stare sso i nowe sso- na przykładzie Stajnia Marzeń Zimowy Rajd


    SSO przechodziło przez wiele etapów ewolucji. Przez grę Starshine, w której stajnia była łudząco podobna do stajni Jorvik, do serii Stajnia Marzeń. Można też wspomnieć o grze Akademia Gwiazd, która choć stworzona przez tego samego dewelopera Pixel Tales, jednak opowiada o czymś zupełnie innym.
   Osobiście jestem w posiadaniu gry Stajnia Marzeń- Zimowy Rajd. Jest to jedna z gier z tej ciekawej serii. Grałam w nią już kilka lat temu,a dziś korzystając z tego, że ją znalazłam, postanowiłam porównać ją z wersją online.


   Nie jest to gra online, działa na płytę i ma swoje własne, spersonalizowane menu. Możemy tam zacząć nową gre, wybieramy wygląd postaci i wierzchowca, a także nasz nick.



   Gra bardzo różni się od tej, którą mamy teraz w wersji online. Zakup konia był o wiele trudniejszy. Szylingi Jorvik uzyskiwało się w żmudnej i długiej pracy, a np. konia arabskiego można było zdobyć nawet po kilku dniach czasu gry.
   Zawody były bardzo podobne. W celu ich ukończenia trzeba było zaliczyć wszystkie punkty kontrolne. Jedyną różnicą był czas, jeśli przekroczysz czas musisz jechać od początku.


   Oto przykładowy strój na zawody. Obecnie w grze mamy podobny strój dostępny do kupienia, ale nie jest on już tak dobry. Na zdjęciu nie widać ogłowia, gdyż jest to defekt gry.


   Modele konia dostępne w grze są zróżnicowane pod względem budowy i maści, jednak nadal łudząco podobne do siebie.


   Nad końmi nie ma znaku kupna. By zakupić konia trzeba podejść i kliknąć znak "$".


   Przykładowy wygląd naszych postaci i koni.


Obecnie Star Stable Online zajmuje mniej niż 50% obszaru Stajni Marzeń.


   Tak wyglądała dawna siedziba GED, która jest w Valedale. Tak jak teraz jest w pobliżu wodospadu. W tej serii nie znajdziemy jednak magicznych stworzeń... lecz pojawiają się czasem nasze kochane tajemnicze wiewiórki.



   Jeśli chcecie wiedzieć więcej niż to co pokazałam w poście naprawdę polecam zajrzeć samemu, gdyż gra bardzo wciąga i jest trudniejsza niż nowa wersja sso!


Cierpnąca Sroka Enjoy

2 komentarze:

  1. ja też mam stajnie marzeń jesenny galop i wiosenna przygoda

    OdpowiedzUsuń
  2. Star Stable jest lepsze, nie uważasz?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Alice Shyhaven , Blogger